Navigáció

MALAJZIA- ÉLMÉNYVITORLÁZÁS II.RÉSZ

on 2018. június 07.

Malajziában jártunk nemrég, ahonnan rengeteg élménnyel tértünk haza. Az első részben már írtunk az utazásról, Kuala Lumpurról, a dzsungel túránkról és az első hajós napunkról. Itt olvashatjátok a folytatást, amiben kiderül miért is jó ha van nálunk átalakító :-)

Az első villámfényes éjszakán 28 fok volt a hajónkban :-). Így már tudtuk is értékelni a kikötőben töltött klímás éjszakáinkat. Reggeli előtt sznorkeleztünk még egy nagyot, és a sok színes halon túl szerencsénk volt találkozni egy 1.5m-es cápával is, ami épen az alig 1,5m-es vízben leskelődött...

2.hajós napunkon Pula Bayart 10 óra előtt hagytuk el, így egyetlen egy turista hajóval sem találkoztunk. Langkawi fele vettük az utunkat az alig 6 csomós szélben, természetesen „motorlával”(motorosan haladó vitorláshajó).

Első megállónk Singa Besar volt, aminek szó mi szó jót tett a távolság. A parton nagyon sok volt a szemét. Ámde az öbölben egy egyedi vízi bár várta az épp arra járó hajósokat. Szerettünk volna mi is fogyasztani, de akár hogy is zajongtunk nem jelentkezett senki sem felvenni a rendelést…Singa Besar így bennünk nem hagyott mély nyomot.

Második megállónk Pulau Beras Besah volt, amely partszakasz csodás volt, a strand bárjában elfogyasztott friss kókusz és üdítő után azonnal belevetettük magunkat a türkizkék tengerbe.  A hajót  nem javasolt egyedül hagyni mivel a terület nem teljesen ideális a horgonyzáshoz. A parton egy idő után a majmok is megjelentek, de nem voltak tolakodóak :-). A strand szomszédságában magánházak is láttunk, ahova nem javasolt a turistáknak becsatangolni, erre egy igen érdekes tábla is figyelmeztetett…

Estére egy csodás szigetet választottunk egy remek marinával. 20 Eurót fizettünk az éjszakázásért, amiért kaptunk vizet, használhattuk a vizes blokkokat, volt ingyen WIFI, és az 5* VIVANTA szálloda szolgáltatásait is igénybe vehettük, ugyan azon feltételekkel, mint az ott lakó vendégek. Áramot nem tudtunk venni, mivel nem volt átalakítónk, amivel csatlakozni tudtunk volna a parti csatlakozóhoz, így a klímát erre az éjszakára is nélkülöznünk kellett.

Szülinapi vacsit ültünk a hotel éttermében, majd nyugovóra tértünk. Ekkor még nem is sejtettük, hogy ez lesz a legnehezebb éjszakánk. A védett öbölben található kikötőben az éjszakai hőmérséklet elérte a 30 fokot a légmozgás 0 km/h-ra volt és a híres maláj szúnyogok is megtaláltak bennünket. Konklúzió: megfelelő áram csatlakozó szigorúan kötelező :-) , mert nem csak egy vad vihar tudja kiborítani a legénységet, hanem az iszonyatos meleg is megviseli az embert.

Túl e „remek” éjszakán, kipöttyösödve és picit nyúzottan, de jó kedvvel vágtunk neki a 3. hajós napunknak is. Motorcsónakba pattantunk, ami szintén jár a kikötő vendégeinek és kiszáguldoztunk Langkawi legismertebb strandjára, a Pantai Cenang Beachre. Nem a partra voltuk igazán kíváncsiak, hanem hogy mi jót lehet ott enni és venni :-). Egy indiai reggelizőben, ami nekünk terülj-terülj asztalka volt, indítottuk a napot, majd betértünk egy-két plázába felfedezni a helyi duty free termékeket. A boltok nagy része 10-11 óra között nyitott, így sok időnk nem volt a csavargásra, mivel a vitorlásunkkal legkésőbb délben el szerettünk volna hagyni a kikötőt. Így tudjuk, ha legközelebb megyünk, picit több időt kell hagyni erre a partra. Többek között az Underwater World Langkawi is itt kapott helyet, ami szintén egy remek program lehet. Egy élelmiszer boltban a hiányzó készleteinket is pótoltuk.

A tervet tartva időben visszaértünk motorosunkkal a kikötőbe és indulás előtt még egy koktélozós medencézés is belefért. Ezt sem szabad kihagyni :-)

Vivantától tovább hajóztunk északra és felfedeztük a Sky Cab alatt található csodás Pantai Kok öblöt és a Petronas Telaga Kikötőt. Az öbölben több vitorlás ringatózott, utasaik vagy a strandokon lévő bárokban hüssöltek, vagy a vízre telepített játszótéren mókáztak. A kikötő nagy és tágas volt, itt lehet ki és bejelentkezni, ha át szeretnénk hajózni Thaiföldre, ami már 4óra vitorlázással elérhető.

Van bolt és több étterem is, valamint a Sky Cab-hez is el lehet menni taxival.

Mivel időnk még engedte, tovább hajóztunk, az északon található Datai Hotel strandjához, ami meseszép volt. Távolról lakatlannak tűnt, de közeledve 3 hotel is előbukkant a lombok alól. A szállodák előtt nem lehetett horgonyozni és sétálni sem, de még így is akadt bőven hely strandolni a vízről érkezőknek. A homok hófehér a víz zöldeskék és 32 fokos :-) Éttermek és strandbárok csak a hotelek vendégeit szolgálják ki.

Egy óra pancsolás után tovább hajóztunk és sötétedés előtt bekötöttük éjszakázó helyünkre, a Four Season Hotel elé a Kalam Baya öbölbe. Mesébe illő hely. Egy sziklafal árnyékában éjszakáztunk meseszép kilátással, és még valamennyi légmozgás is volt az éjszakaJ.

Másnap olyan dolgokat láttunk amit még sehol máshol….

folytatás a 3. részben

ELSŐ RÉSZ MEGTEKINTÉSE

További bejegyzések

Köszöntjük oldalunkon!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és vegye igénybe 50 EURÓS KEDVEZMÉNYünket, melyet első hajóbérléséből biztosítunk. Kérjen személyre szabott ajánlatot, vagy válogasson akciós ajánlataink közül.

Az adatvédelmi nyilatkozatot elolvastam, megértettem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy e-mailben (eDM), a Prima Yacht Kft. megkeressen ajánlataival.