Navigáció

MALAJZIA- ÉLMÉNYVITORLÁZÁS I.RÉSZ

on 2018. május 31.

Malajziában jártunk nemrég, ahonnan rengeteg élménnyel tértünk haza. Szeretnénk veletek is megosztani tapasztalatainkat, kalandjainkat, hátha kedvet kaptok ti is ehhez a területhez. A beszámolónk több részes lesz, íme az első:

Hogy is kezdjem….., ide még visszamegyünk :-)
Május elsején indultunk el Malajziába hajózni, és ha már ott voltunk, akkor Kuala Lumpurt is útba ejtettük.
Az Emirates kényelmes gépeivel repültük dubai-i átszállással nappal, ami így egyáltalán nem volt megterhelő. Kuala Lumpurba érkezve repteret váltottunk, hogy tovább tudjunk repülni a hajónk bázisára Langkawira, ami szintén zökkenőmentesen ment. Az első benyomás az országról nagyon pozitív volt. Jól szervezett városi közlekedés, tisztaság és többnyire mosolygós emberek.
A belföldi járatunk menetideje 1 óra volt Langkawira, így este már a hajónkon ringatóztunk. Langkawi reptere felújítás és bővítés alatt áll, de az utaskezelés zökkenőmentes.

A transzferünk fél óra alatt vitt el bennünket a Royal Marinába, hajónk báziskikötőjébe.
A kikötő jól felszerelt, mi még az este lubickoltunk a medencéjében és ittunk egy bambit a bárban. A marinában volt étterem, masszázs szalon, hajós bolt, hotel és kisebb üzletek. A hajókhoz csak portán keresztül lehetett bejutni, mely teljes biztonságot adott a hajók személyzetének. A hajóátvétel zökkenőmentes volt, profi és nagyon kedves személyzettel. A hajó remek kondícióban volt (Sun Odyssey 479) és ügyeltek sok olyan apróságra, ami nagyon jól jön egy ilyen jellegű túrán. Pl. minden ablakon volt szúnyog háló, volt elegendő lábtörlő, megfelelően nagy boci…és klíma is :-).
Részletesen ismertették a helyi vizeket, területi jellegzetességeket, látnivalókat és kikötési lehetőségeket, kaptunk mobil „plottert” és árapály táblázatot is. Az árapály ebben a térségben 1.5-2m.

Első napunkat szigetfelfedezéssel kezdtük. Még itthonról foglaltunk e napra autót (7.000 Ft) és egy canopee túrára is beneveztünk a dzsungelben mondván, akkor csapjunk a sűrűjébe. A túra remekül sikerült, egy darab száraz folt sem maradt a ruháinkon, nem volt hideg sem páramentes az időjárás :-). Láttunk különleges madarakat, igazi dzsungelt, ültünk többszáz éves fa lombkoronájában és száguldoztunk zipline-nal a lombok között.
A felfedezést a sziget nevezetességével, a sky cab-bel folytattuk. Teljesen egyedülálló dolog, hogy egy trópusi szigeten egy Doppelmayer (sí)felvonó viszi fel a turistákat egy szintén egyedi függőhídhoz, ahonnan gyönyörű látvány tárul az ide érkezők szeme elé. A felvonó lábánál sok kis bolt van, váltó, étterem és egy 3D Kiállítás, ami szintén remek szórakozást nyújt.
Mi úgy elszórakoztuk az időt, hogy a krokodil farmra már nem jutott időnk, így lesz mit megnézni majd legközelebb is :-)

Úton-útfélen remek kis helyi kifőzdék vannak, ahol a maláj, az indiai, a thai és a kínai konyha remekei is szerepelnek a kínálatban.
Napunkat hajófeltöltéssel és a hajó hivatalos átvételével zártuk. A hajófeltöltést egy közeli szupermarketben tudtuk le, ahol külön bolt volt csak az alkoholos italoknak. Fontos tudnivaló, hogy Malajzia muzulmán ország, így az alkohol vásárlása és fogyasztása is korlátozott :-)
Langkawi vámmentes övezet így itt minden jó áron és könnyedén volt beszerezhető.

1. hajózós napunk
9 órakor kihajóztunk és belevetettük magunkat a Langkawitól északra található szigetvilágba. A táj picit hasonlított a Phukethez közeli területhez, de talán még zöldebb volt. Gyönyörű, növényekkel borított sziklák emelkedtek ki a vízből, és sok helyen a dzsungel egész a vízig lenyúlt. Útközben két szép homokos partra is kibociztunk, ahol mindenki kagyló-nyaklánchoz gyűjtött alapanyagot. Sajnos azonban a gondozatlan partokat érdemes elkerülni, mert itt már látványos károkat okozott a szemetelés.
Ezen a napon a fürdőzés is kezdetét vette a 32 fokos tengerben.
A Dayang Buting -tóhoz közel eső horgonyzóhely nagyon szép és biztonságos volt, de sajnos a magunkkal vitt drónt itt veszítettük el, mivel beleakadt egy pálmafába és elnyelte a dzsungel :-)
A tó meseszép és szintén 30 fokos, viszont édesvíz, így nyújtva változatosságot a tenger után. (Belépő 6RM azaz kb. 420 Ft). Itt megkóstolhatjuk a maláj hamburgert és a helyi karamellás kukoricát, de férfi útitársaink legnagyobb bánatára vízzel (mint említettem, muzulmán ország lévén korlátozottan juthatunk alkoholhoz), mert a hideg thai sörért a hajóhoz vissza kellett volna utazni :-)
A tavi fürdő után gyenge ÉK-i szélben elindultuk Pula Payar Marine Park szigeteihez, ahol az éjszakázást terveztük. A sziget lakatlan, csupán a turista hajókat kiszolgáló személyzet lakik és dolgozik itt. Sajnos csak 2 akkora bóját találtunk, ami megfelel egy ekkora vitorlás kikötéséhez, horgonyozni viszont tilos, így erre érdemes készülnie az ide látogatóknak. A nemzeti park fő látványossága a csodálatos korallvilága. Mi 18:00 után érkeztünk és reggel 10:00 körül el is hagytuk a szigetet, így szerencsésen elkerültük a turisták tömegeit.

2. nap
Hamarosan folytatjuk :-)

További bejegyzések

Köszöntjük oldalunkon!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és vegye igénybe 50 EURÓS KEDVEZMÉNYünket, melyet első hajóbérléséből biztosítunk. Kérjen személyre szabott ajánlatot, vagy válogasson akciós ajánlataink közül.

Az adatvédelmi nyilatkozatot elolvastam, megértettem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy e-mailben (eDM), a Prima Yacht Kft. megkeressen ajánlataival.