Navigáció

Thaiföld-2016

November végén megérkeztük a paradicsomból. Úti célunk Thaiföld volt, azon belül is Koh Chang szigete és nemzeti parkja, ami több mint 50 picike szigetből áll.

BANGKOK

Mielőtt belevetettük magunkat a habokba és felszálltunk volna vitorlás katamaránunkra, 3 nagyon izgalmas napot töltöttünk el Bangkokban. Mert ha az ember fia lánya Thaiföldön jár először vagy sokadjára, Bangkokot nem szabad kihagynia. Bangkok egyedi és megismételhetetlen, és minden esetben tartogat újat az odaérkezőnek, főleg ha szakavatott kísérettel vág bele a városnézésbe az utazó.

Kicsiny csapatunkat egy helyi (mert már 12 éve kint él), de magyar vezető kísérte végig egész napos városnézésén. Olyannyira egész napos, hogy még az éjszakába is együtt mentünk Viktorral, aki Charlie :-) Jártunk az úszó piacon, a vasúti piacon, a templomokban a Buddháknál, és az éjszakai hölgyeknél és uraknál is.

Egy remek szálloda volt az otthonunk 3 éjszakára (mert ennyi  kell Bangkokban), ahol minden este pancsoltunk a tetőteraszon található  csodamedencében, csodás naplementében gyönyörködve.

KOH CHANG

A 3 nap villámgyorsan eltelt és eljött a reggel, amikor megérkezett értünk a kisbuszunk, ami röpke 7 óra alatt elvitt bennünket Koh Chang sziget déli csücskén található kiindulási kikötőnkbe, igaz ebben benne volt a helyi Metro áruházban a bevásárlásunk a hajóra is.

Azt már megszoktuk, hogy Thaiföldön sokszor a dolgok nem azok mint aminek látszanak, így volt ez a kikötővel is, ugyan is egy szimpla móló volt egy halászfaluban és leépült, vagy az is lehet, hogy felépülni készült hotel szomszédságában.

Nincs iroda helység ahova bebújhatunk a kánikula elől, a hajóátvétel, a papír ügyintézés mind a hajón történik, majd a hajót kihelyezik a bójára a beköltözött utasokkal, ugyan is a móló sem az aminek látszik :-)

Az átadó személyzet egy világutazó vitorlázó hölgy volt, aminek személy szerint én, mint nő nagyon örültem :-)

A hajóátvétel barátias légkörben zajlott, megkérdezték tetszik-e hajó és van-e kérdésünk. Volt…ha nem is a hajóval kapcsolatban, mert azt ismertük már az Adriáról is ( Lagoon 380), de a hajózási terület és viszonyok nekünk újak voltak. A legizgalmasabb dolgok amikről beszéltünk: árapály (itt 1.5m), halászok (mindenhol és minden napszakban előfordulnak, nincsenek nagyon kivilágítva, a hálóknak nem használnak jelzéseket, max. pálcikákat amit még távcsővel sem egyszerű kifigyelni) horgony fény használata (nem használják, ellenben villogó piros fényeket helyeznek ki a horgonyzó hajók elejére és hátuljára, ezzel elriasztva a halászokat, hogy nehogy átmenjenek a horgonyzó hajókon). A 2008-ban épült katamarán kiváló állapotú és remekül felszerelt volt.

Az első reggel a kihajózó halászok bárkáinak zajára ébredt a hajónk legénysége. Így időben elindultunk a közeli halász faluba, ami a vízre épült és egyben a helyi pláza is, hisz rengeteg bolt és vendéglátó egység is helyet kapott a mólókon. (Ban Bao). Vételeztünk telefonkártyát internettel,hogy minden nap megkaphassuk a friss időjárás jelentést a bázisról, és összevásároltuk a suvenirokat.

Már az első nap tudtuk, hogy jó helyen vagyunk, türkizkék tenger, hófehér homok, bedőlt pálmafák hintákkal és színes halak…Az első éjszakát még Koh Changon töltöttük, mivel szerettünk volna elefántogolni és fürödni az elefántokkal. A Kaibae Beachen ez sikerült is :-). A Klong Prahon nem leltük a vízesését, ellenben kellemeset bociztunk a folyótorkolatban.

SZIGETVILÁG

Másnap beléptünk a „szigetvilágba”.Szinte minden nap minimum 3 öbölben megálltunk fürdőzni és sznorkelezni.

A szigeteken csak 1 helyen lehet vizet  vételezni a hajóra, és azt is csak 10-ig és 16.00 óra után. A vízért nem kell fizetni, csak belépőt kell venni a nemzeti parkba amihez a szigetecske is tartozik. Ezen belépővel 5 napig lehet ide visszatérni és venni vizet, ha van, ugyan is ide járnak a halászok is.

Az egy hét hajózás alatt szinte leszoktunk a kenyérről és a hagyományos európai étkezésről, ugyanis a szigeteken csak 1 helyen találtunk olyan boltot, ahol hellyel-közzel pótolni tudtuk az európai gyomrunknak megszokott alapanyagokat,mint pl. kenyér, felvágott. De ezt szerencsére senki sem bánta, mivel fogtunk halat, többet is, és ebből remek ebédek és vacsorák készültek helyi fűszerekkel, chilivel, curryvel, és mindenféle gezemicével és természetesen rizzsel. Reggelire gyümölcsöt és tojást ettünk tojással.

És ha már az evésről, akkor az ivásról is essen pár szó :-) A helyi wisky, vagy rum a Sam Song, ezt majd mindenki eldönti mikor kipróbálja,hogy finom-e , vagy sem. Remek nedű volt az európai gyomornak a Chang, vagy a Simba thai sör.

Térjünk vissza egy picit a halászásra. Amennyire lehet mi felkészülten érkeztünk, vittünk botot, csalit egy kevéske tengeri tapasztalatot is. De mily meglepő a legtöbb halat a bázistól kapott egyszerű kis orsóval fogtuk, legközelebb nem is cipeljük magunkkal az itthoni eszközt és tudást.

Amíg hajóztunk mindig láttuk a következő úti célunk. A szigetek nagyon közel vannak egymáshoz így egy nap alatt akár többet is megtekinthetünk, és kedvünkre cikázhatunk közöttük, attól függően, hogy fürödni szeretnénk, vagy koktélozni egy helyi resortban ( Captain Hook Resort-nem szabad kihagyni), vagy épp vitorlázni, halászni vagy szigetet felfedezni.

Már a második hajós napon belevetettük magunkat a sznorkelezésbe, a leglátványosabb víz alatti életre  Ko Wai-on leltünk. A napot  Ko Rang Nemzeti Parkban zártuk, másnapi vízvételre várva.

Harmadik napon Ko Kut szigetén a horgonyzást követően felbociztunk egy folyótorkolaton, majd átkeltünk a Mangroove erdőn és csobbantunk egy csodás vízesésben, ahol fürdőzni és ugrálni sem volt tiltott :-)

Itt le is tudtuk az esti tusolást, mert a vízzel ugye takarékoskodni kell!

Következő nap Ko Rang-on merültünk a víz alá, majd óriás medúza les következett Ko Kut keleti partjánál.  A hihetetlen látványt a közeli Captain Hook's Resort teraszán és medencéjének a partján pihentük ki koktélokkal a kezünkben. Az éjszakát egy szűk öbölben töltöttük horgonyon, ahol a partraszállást követően egy remek vacsiban volt részünk egy családias étteremben, inkább kifőzdében :-

Másnap Ko Kut keleti oldalán Ao Salat felé hajózva fogtunk ebédre nagy tonhalat, majd a sziget legnagyobb halászfaluját látogattuk meg a nagy arany Buddha lábánál. Míg Európában hajózva a világítótornyok és a templomtornyok tűnnek fel először,  itt a Buddha szobrokat lehet megfigyelni már tisztes távolságból. Az éjszakát  Ko Mak délnyugati öblében töltöttük, de nem nyugodalmasan, az apály és az egyenletlen korallos tengerfenék, folyamatos horgonyőrséget kívánt a legénységtől.

Ez az éjszaka is véget ért és folytattuk utunkat Ko Rang északkeleti partja felé: sznoriztunk, napoztunk, ismételten vizet vettünk majd Ko Mak délkeleti öbölében horgonyoztunk le éjszakára. Horgonyzást követően kimentünk a partra és egy francia pékségre leltünk, ahol 5 nap után, de sikerült pékáruhoz jutnunk, igaz arany árban :-)

A Ko Mak-i éjszaka nyugodalmasan telt. Reggel az északi oldalán található magán sziget elé álltunk át, ahol meseszép partra leltünk, hófehér homokkal, fekete sziklákkal és langyos vízzel. Van belépő a szigetre, de ennek értéke nagyon elenyésző és jár hozzá egy üdítő vagy sör is.

Miután kiélveztük a helyi Seychellest, a szemközti partra is átmentünk, ahol a Seavana Resort-ban ebédeltünk és tértünk be egy kis frissítő thai masszázsra, mert megérdemeltük :-)

Utolsó napunk sem telt tétlenül: picit vitorláztunk, megkerültünk 1-2 szigetet, beugrottunk még a „mólóplázába” shoppingolni és szülinapi vacsizni kapitányunkkal.

Hajóleadásunk napján 14.00-ig tartózkodhattunk a hajón, így még megnézhettük  Ko Ngam-ot a pillangó öblöt, Ko Khlum délkeleti partja mentén sznorkeleztünk, majd Ko Lao Nai-nál ebédeltünk.

A hajó leadása zökkenőmentesen, baráti hangulatban és teljes tiszteletben zajlott, mi beszámoltunk a hajón tapasztaltakról, elmeséltük amit láttunk, és megígértük, hogy visszatérünk :-)

Délután 4 órára megérkezett a transzferünk és robogtunk vissza a kisbuszunkkal Bangkok repterére. Most is mindenki aludt a buszon, hisz volt mit rögzíteni az elmúlt napok élményeiből.

Csodálatos túra volt, nagyon komplex, ahol a hajózás és a kultúra is jelen volt.

Köszöntjük oldalunkon!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és vegye igénybe 50 EURÓS KEDVEZMÉNYünket, melyet első hajóbérléséből biztosítunk. Kérjen személyre szabott ajánlatot, vagy válogasson akciós ajánlataink közül.

Az adatvédelmi nyilatkozatot elolvastam, megértettem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy e-mailben (eDM), a Prima Yacht Kft. megkeressen ajánlataival.