Navigáció

HAJÓVEZETŐI JOGOSÍTVÁNY OKOSBAN

on 2016. június 22.

Még mielőtt kivernénk a biztosítékot sokaknál, bejegyzésünkben nem szeretnénk az ingyenesen, olcsón, okosban, bejárás nélkül ,,szerezhető” hajóvezetői engedélyekről beszámolni. Sőt… 5 ok, amiért érdemes valóban részt venni mind az elméleti, mind a gyakorlati képzéseken:

FELELŐSSÉG
-legyen szó akár belvízi akár tengeri hajóvezetői engedélyről, a felelősség minden esetben nagy egy hajóbérlésnél azon túl, hogy nagy az anyagi kockázat is, emberekről/ barátainkról, családtagjaink életéről is szó van.
Aki már hajózott, bizonyára tudja, hogy egy hajóvezető dolga nem csak abból áll, hogy fogja a kormányt. Vészhelyzetben ugyanúgy toppon kell lennie, higgadtnak kell maradnia, ez pedig csak akkor sikerülhet, ha kellő tudással és tapasztalattal rendelkezik.
TAPASZTALAT
-bár tengeri jogosítványt gyakorlat nélkül szerezhetünk, de minden esetben hangsúlyozzuk mi is , hogy ez csak egy papír, az igazi tudáshoz rengeteg tapasztalatot kell
gyűjteni, ami leginkább úgy szerezhető meg, hogy már tapasztalt hajóvezető mellett segédkezünk, és minél több mérföldet gyűjtünk. Természetesen kellenek a saját
tapasztalatok, de jobb ha bizonyos alapokat az ember nem a saját kárán tanul meg.
JOGOSÍTVÁNY VISSZAUTASÍTÁSA
-a mai napig találkozunk olyan megkeresésekkel, miszerint hallottuk, hogy régen is lehetett csak úgy venni jogosítványt. Ezek az idők lejártak, sőt ezen jogosítványokat máshogy is jelölték meg, és a hajóbérlésnél azon túl, hogy nagyon kellemetlen egy ilyen jogosítványt felmutatni, még a hajóbérléstől is eleshetünk.
A LÁTSZAT CSAL
-sokan esnek abba a hibába, hogy távolról olyan egyszerűnek tűnik ez a hajóvezetés. Az ember kifut a kikötőből és… itt kezdődnek a gondok, az elindulással. Aki járt már kikötőben bizonyára tudja, hogy nagyon szűk helyeken kell sokszor manőverezni, és mivel nem mi döntjük el, hogy hova állunk be, így az is előfordulhat, hogy 2 hajó közé kell ,,bepréselnünk” a hajót, és utána így is kell kiállni. A mooring kötél pedig még tapasztalt hajóvezetőknek is mumusa szokott lenni. De ha tovább megyünk, akkor is gondolhatnánk, hogy majd szépen elmotorozgatunk, elvitorlázgatunk. A baj sosem itt kezdődik, hanem mikor tapasztalatlanul esetleg nem nézünk időjárást, vagy éppenséggel az út közepén ér a vihar. Kérünk mindenkit, hogy kezelje a hajók vezetését is úgy, mint egy autó / repülő vezetését. Azt sem kötünk el csak úgy, mondván milyen egyszerűnek tűnik.
TUDOK MÁR HAJÓT VEZETNI, CSAK A PAPÍR KELL
-szintén többször elhangzó mondat. Sosem vonjuk kétségbe senki tudását, de! J Nagy különbség van a Balatonon és a tengeren szerzett tudás között is, ha van rá lehetőségünk, akkor az adott térségben jártas illetővel vágjunk először bele a kalandba.
-amennyiben a tapasztalatod már megvan, úgy javasoljuk az 1 napos tanfolyam elvégzését, ez a lehető leggyorsabb eljárás. Sajnos belvízen ez nem működik, ha volt is lehetőséged arra,hogy ismerősöd mellett elsajátítsd a gyakorlatot, akkor is végig kell járni az oktatást, aminek elég szigorúan vezetett jelenléti íve van. Akkor vágj bele, ha tudod, hogy be is tudsz járni az órákra.
-előfordul, hogy valaki csak kisebb motorcsónakot szeretne bérelni, és úgy gondolja, hogy ennek a vezetésével megbirkózik akkor is, ha még életében nem látott hajót, és nem volt még vízen. Nos, a vezetése valóban a kisebb motorcsónakoknak nem egy nagy ördöngösség, és természetesen kérhetünk segítséget az adott bázistól, akitől a csónakot béreljük, de ahhoz, hogy elkerüljük a baleseteket,
részt tudjunk venni a vízi forgalomba, ehhez is szükségesek alap ismeretek, amiket szintén az 1 napos képzésen lehet elsajátítani.  

 

További bejegyzések

Köszöntjük oldalunkon!

Iratkozzon fel hírlevelünkre és vegye igénybe 50 EURÓS KEDVEZMÉNYünket, melyet első hajóbérléséből biztosítunk. Kérjen személyre szabott ajánlatot, vagy válogasson akciós ajánlataink közül.

captcharefresh
Az adatvédelmi nyilatkozatot elolvastam, megértettem és elfogadom.
Hozzájárulok, hogy e-mailben (eDM), a Prima Yacht Kft. megkeressen ajánlataival.
Kapcsolat
Kapcsolatfelvétel tárgya: